بایگانی ریلی اداری برای تجهیز سیستم نگهداری اسناد مهم نیز به کار می رود. بایگانی ریلی نیز دارای انواع مختلفی مانند: قفسه ریلی ترکیبی، چند منظوره، اتوماتیک، الکترونیکی، مکانیکی، ترکیبی نیز می باشد. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد مزایای خرید بایگانی ریلی اداری با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 مختصری درباره قفسه بایگانی ریلی

قفسه بایگانی ریلی  برای نگهداری آسان اسناد و مدارک محرمانه سازمان ها به کار می رود. یکی از مزایای استفاده از قفسه بایگانی ریلی عدم دسترسی راحت کاربران عادی به اسناد مهم و دسترسی آسان افراد مشخص شده به اسناد نیز می باشد. همانطور که گفته شده قفسه بایگانی ریلی دارای انواع مختلفی است که سازمان های مختلف نسبت به نیاز خود این قفسه ها را خریداری می کنند. یکی از فواید استفاده از قفسه بایگانی ریلی، به کار گیری ریل در قسمت زیری این قفسه ها می باشد. ریل در زیر قفسه باعث می شود تا به راحتی و در زمان کوتاه قفسه ها را در جهت مناسب حرکت دهید. در ادامه لیستی از سازمان ها که از کمد بایگانی ریلی نیز استفاده می کنند برای شما عزیزان آورده ایم.

بایگانی ریلی اداری

لیستی از سازمان ها:

  • واحد های بایگانی
  • ارگان های نظامی
  • موسسات مالی
  • مراکز قضایی
  • کتابخانه ها
  • بانک ها
  • ادارات

معرفی انواع کمد ریلی

  •  هوشمند:

کمد ریلی اتوماتیک (هوشمند) مناسب ادارات، بانک ها، سازمان ها، صنف های دولتی، صنف های خصوصی و بانک ها نیز می باشد.  کمد بایگانی ریلی هوشمند به وسیله یک ریموت کنترل می شود. بنابراین کاربر تمامی اسناد را به وسیله یک ریموت می تواند کنترل کند. کمد ریلی هوشمند دارای اجزای دیگری مثل: ریموت کنترل، فرمان، پنل، رایانه نیز می باشد.

  •  برقی:

کمد بایگانی ریلی برقی شباهت بسیاری به کمد ریلی هوشمند است با این تفاوت که کنترل قفسه از راه دور توسط ریل ها انجام می شود. باید در نظر داشته باشید که در صورت قطع شدن برق از کمد بایگانی می توانید با قطع کردن کلاژ نیز کابین ها را حرکت دهید.

  •  ترکیبی:

کمد بایگانی ریلی ترکیبی عملکردی مشابه دو مورد قبلی ندارد و قفسه ها به صورت ثابت به دیوار نیز نصب شده اند. این نوع کمد ریلی دارای چرخ است که می توان آن را در موازات کمد نیز حرکت داد.

  •  کتابخانه:

در کتابخانه تعداد زیادی کتاب وجود دارد که برای سازمان دهی نیازمند قفسه هستند. از طرفی تعداد افرادی که در کتابخانه ها حضور پیدا می کنند بسیار زیاد است. بنابراین خرید بایگانی ریلی کتابخانه بسیاری الزامی خواهد بود. خرید بایگانی ریلی کتابخانه کمک بسیاری به بزرگ تر نشان دادن فضای شما خواهد کرد.

بررسی مزایای خرید قفسه بایگانی ریلی اداری

  1. افزایش گردش هوا در محیط و کمک به سالم ماندن اسناد
  2. محدود کردن کاربران عادی و عدم دسترسی آن ها
  3. سفارش قفسه بایگانی ریلی در ابعاد و عمق دلخواه
  4. تنظیم ارتفاع طبقات قفسه به صورت دلخواه
  5. افزایش روشنایی هوشمند به محیط اداری
  6. نصب آسان بدون نیاز به پیچ و مهره
  7. افزایش امنیت نگهداری اطلاعات مهم
  8. زیبا سازیضای نگهداری اسناد مهم
  9. حذف راه و نظم دهی محیط اداری
  10. تنظیم رنگ قفسه با محیط اداره
  11. دسترسی سریع به پرونده ها
  12. جا به جایی آسان قفسه ها

نکته: با توجه به این مسئله که کمد بایگانی ریلی انواع مختلفی دارد افراد باید نسبت به نیاز خود و در نظر گرفتن میزان بودجه، فضای اداریو دیگر مسائل یکی از انواع کمد بایگانی ریلی را برای نگهداری اسناد مهم انتخاب کنند.